Doffin

Database for offentlige innkjøp

For å endre tekststørrelsen, hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Kunngjøring om konkurranse

Klassisk sektor

Kunngjøring iht FOR 2006-04-07 nr 402 del I og III

Tjenesteytelse

Del I: Oppdragsgiver

I.1)

Kontaktinformasjon

Kystverket
Framsenteret, Hjalmar Johansensgate 14,
9007  Tromsø
NO
Kontaktpunkt: BarentsWatch
Kontaktperson: Kjell Knudsen
Telefon: +47 07847
E-post: kjell.knudsen@kystverket.no
Nettsteder:
Nettsted oppdragsgiver: http://www.kystverket.no
Nettsted kjøperprofil: http://www.doffin.no//search/Search_AuthProfile.aspx?ID=AA1293
Ytterligere informasjon kan fås her: Ovennevnte kontaktpunkt(er)
Spesifikasjoner og ytterligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende dynamisk innkjøpsordning) fås her:Ovennevnte kontaktpunkt(er)
Tilbud eller forespørsel om deltakelse skal sendes til: Ovennevnte kontaktpunkt(er)
I.2)

Type oppdragsgiver

Departement med underliggende etater eller annen nasjonal myndighet
I.3)

Hovedaktivitet

  • Alminnelig offentlig tjenesteyting
I.4)

Anskaffelse på vegne av andre oppdragsgivere

Oppdragsgiver anskaffer på vegne av andre oppdragsgivere: Nei

Del II: Kontraktens gjenstand

II.1)

Beskrivelse

II.1.1)

Navn på anskaffelsen gitt av oppdragsgiver:

BarentsWatch - forvaltningsavtale (rammeavtale)
II.1.2)

Type anskaffelse og utførelses- eller leveringssted

Tjenesteytelse
    Kategori7:  EDB og beslektede tjenester
    Hovedleverings- eller hovedutførelsessted:
    Kontoradresse Tromsø
    II.1.3)

    Kunngjøringen gjelder inngåelse av

    Gjelder anskaffelsen en rammeavtale
    II.1.4)

    Opplysninger om rammeavtale

    Rammeavtale med kun en leverandør
    Rammeavtalens varighet
    Antall år: 2
    Hvis relevant, begrunnelse for bruk av rammeavtale som overstiger fire år: 

    Kystverket anslår omfanget på kontrakten til å være 2 til 4 mill kroner per år. Avtalens verdi inkludert opsjoner er per i dag estimert til over 8 millioner NOK, vi tar forbehold om at verdivurderingene er estimater som ikke er forpliktende.

    Avtalens varighet er 2 år med opsjon på 1 + 1 år.

    Anslått samlet verdi av avropene i løpet av hele rammeavtalens varighet
    Anslå totalverdi eksklusiv MVA: 8000000  NOK
    Frekvens og verdi på avropene:
    II.1.5)

    Kort beskrivelse

    Kystverket har fått ansvaret for utredning, utvikling og etablering av BarentsWatch: Et helhetlig overvåkings- og informasjonssystem for de nordlige hav- og kystområder. Etableringen forutsetter et nært samarbeid med en rekke andre institusjoner. Systemet vil bestå av en åpen og en lukket del.

    Den åpne delen vil være en offentlig tilgjengelig informasjonsportal. Den skal være flerspråklig; i første omgang med norsk og engelsk implementert både i skjermdialog og innhold. Den skal formidle informasjon til allmennheten knyttet til områdene klima og miljø, sjøtransport, marine ressurser, olje og gass og tema omkring suverenitetshevdelse.

    Den lukkede delen er tenkt å være et operativt system for relevante myndigheter som skal kunne kombinere informasjon for å gjøre det lettere å håndtere spesielle situasjoner som forurensning, ulykker mv.

    Denne anskaffelsen/konkurransen gjelder prekvalifisering for inngåelse av en rammeavtale for sikker og effektiv kodeforvaltning. I tillegg skal avtalen gi mulighet til å få gjort enkle tilpasninger, forbedringer og feilrettinger.

    Merk: For å melde din interesse i denne kunngjøringen og motta tilleggsinformasjon vennligst besøk Doffin nettsiden http://www.doffin.no/Search/Search_Switch.aspx?ID=277254.

    II.1.6)

    CPV-klassifisering

    Hovedvokabular
    72000000   Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
    Tilleggsvokabular
    73000000   Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester
    II.1.7)

    Opplysninger om WTO-avtalen om offentlige anskaffelser (GPA)

    Er anskaffelsen underlagt WTO/GPA:  Ja
    II.1.8)

    Delkontrakter

    Vil kontrakten bestå av delkontrakter:  Nei
    II.1.9)

    Opplysninger om alternative tilbud

    Vil alternative tilbud bli tatt i betraktning:  Nei
    II.2)

    Leveransens mengde eller omfang

    II.2.1)

    Totalleveransens mengde eller omfang:

    Kystverket anslår omfanget på kontrakten til å være 2 til 4 mill kroner per år. Avtalens verdi inkludert opsjoner er per i dag estimert til over 8 millioner NOK, vi tar forbehold om at verdivurderingene er estimater som ikke er forpliktende.

    Anslå totalverdi eksklusiv MVA: 8000000  NOK
    II.2.2)

    Opplysninger om opsjoner

    Opsjoner: Ja
    Beskriv disse opsjonene:

    Avtalens varighet er 2 år med opsjon på 1 + 1 år.

    II.2.3)

    Opplysninger om forlengelse

    Kontrakten kan forlenges: Nei
    II.3)

    Kontraktens varighet

    Varighet i måned(er): 24 

    Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske opplysninger

    III.1)

    Betingelser i kontrakten

    III.1.2)

    De viktigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser

    Se konkurransegrunnlag

    III.1.4)

    Andre særlige vilkår

    Det gjelder særlige vilkår for oppfyllelse av kontrakten: Nei
    III.2)

    Kvalifikasjonskrav

    III.2.1)

    Krav til tilbyders organisatoriske og juridiske stilling

    Informasjon og dokumentasjon som er nødvendig for å evaluere om kravene blir tilfredsstilt:

    (1) Firmaattest

    (2) Krav til å fremlegge skatteattest for merverdiavgift (Nasjonale krav)

    (3) Krav til å fremlegge skatteattest for skatt (Nasjonale krav)

    (4) Krav til å fremlegge egenerklæring i samsvar med forskriftens vedlegg 2 om HMS (Nasjonale krav)

    III.2.2)

    Økonomisk og finansiell kapasitet

    Informasjon og dokumentasjon som er nødvendig for å evaluere om kravene blir tilfredsstilt:

    Kredittvurdering fra godkjent kredittinstitusjon, som for eksempel Dun & Bradstreet, Lindorff eller Experian. Vurderingen skal baseres på sist kjente regnskapstall med en angivelse om hvordan kredittvurderingen har utviklet seg siste to år.

    Eventuelle minste standardnivåer:

    Det kreves at leverandøren har god økonomi med dette menes: Leverandøren skal være kredittverdig, ha tilfredsstillende likviditet og lav konkursrisiko.

    III.2.3)

    Tekniske og faglige kvalifikasjoner

    Informasjon og dokumentasjon som er nødvendig for å evaluere om kravene blir tilfredsstilt:

    (1) Annet (vennligst presiser dokumentasjonskrav under):

    Det skal legges ved tilbudet referanseliste til foretakets viktigste relevante leveranser de siste 3 årene, inkludert deres verdi, tidspunkt, mottaker og kontaktperson.

    Referansene kontrolleres ved behov.

    I referanselisten må leveransenes kvalitet, gjennomføring, rolle i oppdraget og metodebruk beskrives.

    Basert på disse referansene vil det bli gjort en utvelgelse basert på:

    1. Leverandørens synliggjorte kompetanse på hvert av de tre kompetanseområdene.

    Det gjøres en vurdering av synliggjort kompetanse og relevans på hvert av områdene med en poengskala fra 0 til 5, der 0 er laveste score.

    Dersom vurderingen gir 0 poeng på et av områdene, anses leverandøren som ikke kvalifisert. Topp score er 15 poeng.

    2. Leverandørens synliggjorte kapasitet.

    Poengskala fra 0 til 5, der 0 er laveste score.

    Topp score er 5 poeng.

    Basert på samlet poengsum, gjøres det en rangering der leverandørene med høyest poengsum blir prekvalifisert til konkurransen.

    Eventuelle minste standardnivåer:

    Det kreves erfaring fra tilsvarende eller relevante oppdrag/leveranser, med dokumentert kompetanse på områdene:

    • Erfaring med smidig (agile) metodikk.

    • Kompetanse på de viktigste komponentene i vårt produksjons-system: Episerver, OpenLayers, GeoServer, Big-IP, Geo Webcache og tilsvarende.

    • Erfaring fra kodeforvaltning som fordrer samarbeid med andre leverandører i forhold til å integrere kode som de har utviklet

    III.3)

    Særskilte betingelser i forbindelse med tjenestekontrakter

    III.3.1)

    Opplysninger om en bestemt profesjon

    III.3.2)

    Personer som er ansvarlige for utførelsen av tjenesteytelsen

    Vil juridiske personer måtte oppgi navnene og de faglige kvalifikasjonene for de personer som er ansvarlige for utførelsen av de aktuelle ytelser: Ja

    Del IV: Prosedyre

    IV.1)

    Type prosedyre

    IV.1.1)

    Type prosedyre

    Konkurranse med forhandling
    Er tilbyderne i forhandlet prosedyre allerede blitt utvalgt:  Nei
    IV.1.2)

    Begrensning av antall leverandører som vil bli invitert til å delta

    Planlagt minimum  3  og  maks antall  5
    List opp kriteriene som vil bli benyttet for å begrense antall tilbydere: 

    Kvalifikasjonsgrunnlag pkt. 2.4 Leverandørens tekniske og faglige kvalifikasjoner.

    Kvalifikasjonskrav:

    Det kreves erfaring fra tilsvarende eller relevante oppdrag/leveranser, med dokumentert kompetanse på områdene:

    • Erfaring med smidig (agile) metodikk.

    • Kompetanse på de viktigste komponentene i vårt produksjons-system: Episerver, OpenLayers, GeoServer, Big-IP, Geo Webcache og tilsvarende.

    • Erfaring fra kodeforvaltning som fordrer samarbeid med andre leverandører i forhold til å integrere kode som de har utviklet

    Dokumentasjon:

    Det skal legges ved tilbudet referanseliste til foretakets viktigste relevante leveranser de siste 3 årene, inkludert deres verdi, tidspunkt, mottaker og kontaktperson.

    Referansene kontrolleres ved behov.

    I referanselisten må leveransenes kvalitet, gjennomføring, rolle i oppdraget og metodebruk beskrives.

    Basert på disse referansene vil det bli gjort en utvelgelse basert på:

    1. Leverandørens synliggjorte kompetanse på hvert av de tre kompetanseområdene.

    Det gjøres en vurdering av synliggjort kompetanse og relevans på hvert av områdene med en poengskala fra 0 til 5, der 0 er laveste score.

    Dersom vurderingen gir 0 poeng på et av områdene, anses leverandøren som ikke kvalifisert. Topp score er 15 poeng.

    2. Leverandørens synliggjorte kapasitet.

    Poengskala fra 0 til 5, der 0 er laveste score.

    Topp score er 5 poeng.

    Basert på samlet poengsum, gjøres det en rangering der leverandørene med høyest poengsum blir prekvalifisert til konkurransen.

    IV.1.3)

    Reduksjon av antall tilbud under konkurranse med forhandlinger eller ved konkurransepreget dialog

    Vil det bli benyttet en faseoppdelt prosedyre for å gradvis redusere antall løsninger som skal drøftes eller tilbud det skal forhandles om:  Ja
    IV.2)

    Tildelingskriterier

    IV.2.1)

    Tildelingskriterier

    Det økonomisk mest fordelaktige tilbud vurdert på grunnlag av , kriterier og vekting fastsatt i konkurransegrunnlaget
    IV.2.2)

    Opplysninger om elektronisk auksjon

    Vil det bli avholdt en elektronisk auksjon: Nei
    IV.3)

    Administrative opplysninger

    IV.3.3)

    Vilkår for å få utlevert eller tilgang til konkurransegrunnlag og/eller andre dokumenter (gjelder ikke ved dynamisk innkjøpsordning)

    Frist for å be om tilgang til konkurransegrunnlag og/eller andre dokument: 28.01.2013 -
    IV.3.4)

    Frist for mottak av tilbud eller forespørsel om deltakelse

    04.02.2013 - 12:00
    IV.3.5)

    Dato for utsendelse til utvalgte kandidater av invitasjon til å levere inn tilbud eller å delta

    14.02.2013
    IV.3.6)

    Språk som skal anvendes ved utforming av tilbud eller forespørsel om deltagelse

    Annet: Norsk

    Del VI: Supplerende opplysninger

    VI.3)

    Tilleggsinformasjon:

    (NT Ref:277254)

    VI.5)

    Dato for publisering av denne kunngjøring:

    27.12.2012

    Du forlater nå Doffin

    for et annet system