Doffin

Database for offentlige innkjøp

For å endre tekststørrelsen, hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Kunngjøring om konkurranse

Klassisk sektor

Kunngjøring iht FOR 2006-04-07 nr 402 del I og III

Tjenesteytelse

Del I: Oppdragsgiver

I.1)

Kontaktinformasjon

Kystverket
Postboks 1502,
6025  Ålesund
NO
Kontaktpunkt: BarentsWatch
Kontaktperson: Anders Mathisen
Telefon: +47 00007847
E-post: anders.mathisen@barentswatch.no
Nettsteder:
Nettsted oppdragsgiver: http://www.kystverket.no
Nettsted kjøperprofil: http://www.doffin.no//search/Search_AuthProfile.aspx?ID=AA1293
Ytterligere informasjon kan fås her: Ovennevnte kontaktpunkt(er)
Spesifikasjoner og ytterligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende dynamisk innkjøpsordning) fås her:Ovennevnte kontaktpunkt(er)
Tilbud eller forespørsel om deltakelse skal sendes til: Ovennevnte kontaktpunkt(er)
I.2)

Type oppdragsgiver

Departement med underliggende etater eller annen nasjonal myndighet
I.3)

Hovedaktivitet

  • Alminnelig offentlig tjenesteyting
I.4)

Anskaffelse på vegne av andre oppdragsgivere

Oppdragsgiver anskaffer på vegne av andre oppdragsgivere: Nei

Del II: Kontraktens gjenstand

II.1)

Beskrivelse

II.1.1)

Navn på anskaffelsen gitt av oppdragsgiver:

IT-Arkitekt BarentsWatch Etatsnett og Samhandling
II.1.2)

Type anskaffelse og utførelses- eller leveringssted

Tjenesteytelse
    Kategori7:  EDB og beslektede tjenester
    Hovedleverings- eller hovedutførelsessted:
    Tromsø
    II.1.3)

    Kunngjøringen gjelder inngåelse av

    Kontrakt
    II.1.5)

    Kort beskrivelse

    BarentsWatch skal etablere et Etatsnettverk og Samhandlingsløsning som knytter sammen tjenester og informasjon på tvers av etats- og faggrenser. Dette stiller krav til en solid fundamentert arkitektur som skal tas frem og implementeres med brukerstyrt utvikling.

    BarentsWatch ønsker å etablere et team med senior ressurser satt sammen av IT Arkitekt fra BarentsWatch sammen med en senior ressurs som anskaffes i denne anskaffelsen.

    Arkitekturteamets arbeidsoppgaver vil være

    • Utarbeide, vedlikeholde og følge opp arkitektur for Etatsnett og Samhandlingsløsning

    • Støtte tjenesteutviklingsprosjektene for å sikre implementasjon ihht. etablert arkitektur

    • Gjennom kontakt med tjenesteutviklingsprosjektene samle inn relevante krav som kravstiller arkitekturen i BarentsWatch

    • Bidra med å etablere anskaffelser av de fire større oppgavene innen Etatsnett og Samhandling

    o Sikkerhet

    o Nettverk

    o Dokumentdeling

    o Tjenestebuss

    • Støtte i leveransene av de fire større oppgavene innen Etatsnett og Samhandling. Herunder både besørge konformitet til arkitektur, samt støtte i integrasjon mellom leveransene og inn i etatene

    o Sikkerhet

    o Nettverk

    o Dokumentdeling

    o Tjenestebuss

    Det vil inngås kontrakt med varighet på ett år, med opsjon på ytterligere ett år. Arkitekturteamet vil møte krevende kunder ute i etatene og må være komfortabel med en slik dialog. Reisevirksomhet må påregnes.

    Merk: For å melde din interesse i denne kunngjøringen og motta tilleggsinformasjon vennligst besøk Doffin nettsiden http://www.doffin.no/Search/Search_Switch.aspx?ID=310540.

    II.1.6)

    CPV-klassifisering

    Hovedvokabular
    72222300   IT-tjenester
    Tilleggsvokabular
    72266000   Konsulentvirksomhet i forbindelse med programvare
    II.1.7)

    Opplysninger om WTO-avtalen om offentlige anskaffelser (GPA)

    Er anskaffelsen underlagt WTO/GPA:  Ja
    II.1.8)

    Delkontrakter

    Vil kontrakten bestå av delkontrakter:  Nei
    II.1.9)

    Opplysninger om alternative tilbud

    Vil alternative tilbud bli tatt i betraktning:  Nei
    II.2)

    Leveransens mengde eller omfang

    II.2.1)

    Totalleveransens mengde eller omfang:

    Kontrakten vil ha varighet på ett år, med opsjon på ytterligere ett år.

    II.2.2)

    Opplysninger om opsjoner

    Opsjoner: Ja
    Beskriv disse opsjonene:

    Opsjon på ytterligere ett år.

    oppgi foreløpig tidsramme for anvendelse av disse opsjonene:
    antall måneder: 12 ()
    II.2.3)

    Opplysninger om forlengelse

    Kontrakten kan forlenges: Nei

    Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske opplysninger

    III.1)

    Betingelser i kontrakten

    III.1.4)

    Andre særlige vilkår

    Det gjelder særlige vilkår for oppfyllelse av kontrakten: Nei
    III.2)

    Kvalifikasjonskrav

    III.2.1)

    Krav til tilbyders organisatoriske og juridiske stilling

    Informasjon og dokumentasjon som er nødvendig for å evaluere om kravene blir tilfredsstilt:

    (1) Firmaattest

    (2) Krav til å fremlegge skatteattest for merverdiavgift (Nasjonale krav)

    (3) Krav til å fremlegge skatteattest for skatt (Nasjonale krav)

    (4) Krav til å fremlegge egenerklæring i samsvar med forskriftens vedlegg 2 om HMS (Nasjonale krav)

    Det kreves at leverandøren har et lovlig etablert foretak.

    Det kreves at leverandøren har betalt sine skatter og avgifter, samt oppfyller minimumskrav til helse, miljø og sikkerhet. Restanser på skatter og avgifter medfører avvisning.

    III.2.2)

    Økonomisk og finansiell kapasitet

    Informasjon og dokumentasjon som er nødvendig for å evaluere om kravene blir tilfredsstilt:

    (1) Annet (vennligst presiser dokumentasjonskrav under):

    Kredittvurdering fra kredittinstitusjon godkjent av Finanstilsynet, som for eksempel Dun & Bradstreet, Lindorff eller Experian. Vurderingen skal baseres på sist kjente regnskapstall med en angivelse om hvordan kredittvurderingen har utviklet seg siste to år.

    Eventuelle minste standardnivåer:

    Det kreves at leverandøren har god økonomi med dette menes: Leverandøren skal være kredittverdig, ha tilfredsstillende likviditet og lav konkursrisiko.

    III.2.3)

    Tekniske og faglige kvalifikasjoner

    Informasjon og dokumentasjon som er nødvendig for å evaluere om kravene blir tilfredsstilt:

    (1) Annet (vennligst presiser dokumentasjonskrav under):

    Det skal legges ved tilbudet referanseliste til foretakets 5 viktigste relevante leveranser de siste 3 årene, inkludert deres verdi, relevans, tidspunkt og mottaker. Referansene kontrolleres ved behov. Referansene skal føres inn på vedlagte skjema.

    Eventuelle minste standardnivåer:

    Det kreves erfaring fra tilsvarende eller relevante oppdrag/leveranser av samme omfang, karakter og kompleksitet.

    Del IV: Prosedyre

    IV.1)

    Type prosedyre

    IV.1.1)

    Type prosedyre

    Åpen anbudskonkurranse
    IV.1.2)

    Begrensning av antall leverandører som vil bli invitert til å delta

    IV.2)

    Tildelingskriterier

    IV.2.1)

    Tildelingskriterier

    Det økonomisk mest fordelaktige tilbud vurdert på grunnlag av , kriterier og vekting fastsatt i konkurransegrunnlaget
    IV.2.2)

    Opplysninger om elektronisk auksjon

    Vil det bli avholdt en elektronisk auksjon: Nei
    IV.3)

    Administrative opplysninger

    IV.3.3)

    Vilkår for å få utlevert eller tilgang til konkurransegrunnlag og/eller andre dokumenter (gjelder ikke ved dynamisk innkjøpsordning)

    IV.3.4)

    Frist for mottak av tilbud eller forespørsel om deltakelse

    03.01.2014 - 12:00
    IV.3.6)

    Språk som skal anvendes ved utforming av tilbud eller forespørsel om deltagelse

    Annet: Norsk
    IV.3.7)

    Vedståelsesfrist - minimum tidsperiode tilbudene er bindende.

    Varighet i måned(er): 3 (fra dato og klokkeslett fastsatt for mottak av tilbud)
    IV.3.8)

    Tilbudsåpning

    Del VI: Supplerende opplysninger

    VI.3)

    Tilleggsinformasjon:

    (NT Ref:310540)

    VI.5)

    Dato for publisering av denne kunngjøring:

    14.11.2013

    Du forlater nå Doffin

    for et annet system