Doffin

Database for offentlige innkjøp

For å endre tekststørrelsen, hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Kunngjøring om konkurranse

Klassisk sektor

Kunngjøring iht FOR 2006-04-07 nr 402 del I og III

Vareleveranse

Del I: Oppdragsgiver

I.1)

Kontaktinformasjon

Politiets fellestjenester
Postboks 8031 Dep
0030  OSLO
NO
Kontaktperson: Robert Kratochvil
Telefon: +472 61318000
E-post: robert.kratochvil@politiet.no
Ytterligere informasjon kan fås her: Ovennevnte kontaktpunkt(er)
Spesifikasjoner og ytterligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende dynamisk innkjøpsordning) fås her:Ovennevnte kontaktpunkt(er)
Tilbud eller forespørsel om deltakelse skal sendes til: Ovennevnte kontaktpunkt(er)
I.2)

Type oppdragsgiver

Andre statlige eller nasjonale virksomheter
I.3)

Hovedaktivitet

  • Offentlig orden og trygghet
I.4)

Anskaffelse på vegne av andre oppdragsgivere

Oppdragsgiver anskaffer på vegne av andre oppdragsgivere: nei

Del II: Kontraktens gjenstand

II.1)

Beskrivelse

II.1.1)

Navn på anskaffelsen gitt av oppdragsgiver:

201400180 Nytt intranett for norsk politi
II.1.2)

Type anskaffelse og utførelses- eller leveringssted

Vareleveranse
    Kjøp
    Hovedleverings- eller hovedutførelsessted:
    Oslo
    NUTS-kode
    Oslo
    II.1.3)

    Kunngjøringen gjelder inngåelse av

    Gjelder anskaffelsen en rammeavtale
    II.1.4)

    Opplysninger om rammeavtale

    Rammeavtale med kun en leverandør
    Rammeavtalens varighet
    Antall år: 48
    Anslått samlet verdi av avropene i løpet av hele rammeavtalens varighet
    II.1.5)

    Kort beskrivelse

    Om anskaffelsen

    Formålet er å anskaffe et digitalt verktøy som skaltilpasses til Intranett versjon 1 og kunne brukes på eventuelle fremtidigeportaler i politiet. Formålet er videre å bidra til at intranett kanvidereutviklestil å bli et digitalt arbeidsverktøy der medarbeiderne i politi-og lensmannsetaten får tilgang til all den informasjon de trenger for å utførearbeidsoppgavene sine. Videreutvikling vil innebære stor grad av integrasjonmot andre systemer, samt mulighet for samhandling og deling av informasjonmellom medarbeidere på tvers av organisatoriske enheter. Politiet skal inngåavtaler med en strategisk webutviklingsleverandør som i tillegg til levering avverktøy og vedlikehold skal levere nødvendige tjenester for å nå denlangsiktige målsetningen.

    Anslått totalverdi

    Anskaffelsens anslåtte totalverdi på kunngjøringstidspunktetblir med dette beregnet til å være ca. 50 MNOK eksklusive mva.Lisenskostnader er ikke med i denne beregningen. Dette da variasjoner i denenkelte tilbyders pristilbud når det gjelder tilbudt rammeverk anses som sværtvariable.

     

    Samtidig opplyses det om at anskaffelsens totalverdieksklusive mva og inklusive lisenskostnader på kunngjøringstidspunktet beregnestil å kunne være 50 - 125 MNOK.

    I tillegg gjenspeiler anskaffelsens anslåtte totalverdi atoppdragsgiver tar forbehold når det gjelder fremtidige bevilgninger ogplanlagte fremtidige prosjekter.

     

    Avtalestruktur

    Første leveranse reguleres etter Statens Standardavtale for tilpasninger(SSA-T) og videreutvikling reguleres gjennom Rammeavtale. Vedlikeholdsavtale(SSA-V) skal inngås etter godkjent leveranse av intranett versjon 1.

     

    Avtaleperiode

    A) Tilpasningsavtalen gjelder til intranett versjon 1 erlansert og godkjent.

    B) Vedlikeholdsavtalen skal gjelde for en periode på fire (4år) med mulighet til forlengelse i ett (1) + ett (1) år.

    C) Rammeavtalen skal gjelde i to (2) år med mulighet tilforlengelse med ett (1) + ett (1) år.

     

    Om oppdragsgiver

    Politiets fellestjenester (PFT), heretter kalt Oppdragsgiver,skal på vegne av Politi- og lensmannsetaten inngå avtaler i forbindelse medanskaffelse av nytt intranett for norsk politi.

     

    Politiets IKT-tjenester (PIT)er fellesleverandøren av IKT-tjenester i politiet, med ansvar for forvaltningav IKT i hele politi- og lensmannsetaten. Det vil hovedsakelig være PIT somgjør avrop på vegne av politi- og lensmannsetaten. PIT er også tjenesteyter tilDen høyere påtalemyndighet innenfor fagområdene IKT.

    Politiets driftsenheter erknyttet sammen i et datanett som er forgrenet til ca. 450 geografiske steder.Etaten har ca. 18.000 brukere. Arbeidssted for konsulenter som skal leies inn iforbindelse med anskaffelsen vil primært være Majorstuen i Oslo.

     

     

    Om tilbudsinnleveringen

    Alle forespørsler skal leveres elektronisk via Mercellportalen, www.mercell.noinnen

    fristen for forespørsel om deltakelse.

    For sent innkomne forespørsler vil bli avvist. (Systemettillater heller ikke å sende inn forespørsel

    elektronisk via Mercell etter fristens utløp.)

    Er du ikke bruker hos Mercell, eller har du spørsmål knyttettil funksjonalitet i verktøyet, for

    eksempel, hvordan du skal sende forespørsel, ta kontakt medMercell Support på tlf: 21 01 88 60

    eller på e-post til: support@mercell.com.

     

    Det anbefales at forespørselen leveres i god tid førfristens utløp, f.eks. minimum 1 time før

    fristens utløp.

     

    Skulle det komme tilleggsinformasjon fra oppdragsgiver somfører til at du ønsker å endre

    forespørselen din før fristen utgår, kan du gå inn og åpneforespørselen, gjøre eventuell

    endringer og levere på nytt helt inntil fristen utgår. Densist leverte forespørselen regnes som den endelige forespørselen.

    Forespørselen krever elektronisk signatur ved levering.

    Du vil under innlevering av forespørselen bli bedt om en elektronisksignatur for å bekrefte at det

    er aktuell leverandør som har sendt inn forespørselen.Elektronisk signatur kan dere skaffe på

    www.commfides.com,www.buypass.noeller www.bankid.no.

    Vi gjør oppmerksom på at det kan ta noen dager å få levertelektronisk signatur slik at denne

    prosessen settes i gang så snart som mulig.

    Elektronisksignatur utenfor Norge:

     

    Vi gjør oppmerksom på at Mercell portalen støtter følgendeelektroniske signaturer fra Sverige og

    Danmark:

     

    Sverige: SvenskBank ID, Nordea

     

    Danmark: Nem ID,TDC/OCES

     

    Innen EU benytter Mercell en tjeneste levert av Unizeto (http://unizeto.eu/)gjennom en avtale

    med DIFI og EU prosjektet PEPPOL (www.peppol.eu).Dette støtter de aller fleste X.509

    sertifikater men det er dessverre ikke mulig å få listet oppde aktuelle sertifikatene.

     

    Mercell anbefaler at man tester ut signeringen medsertifikatet man har tilgjengelig snarest mulig

    (i god tid før frist for forespørsel om deltakelse). Testfunksjonaliteten ligger i påmeldings /

    tilbudsinnleveringsstegene.

    Interessenten eransvarlig for at alle spørsmål og krav i kvalifikasjonsgrunnlagetbesvares/belyses.

     

    Oppdragsgiver benytter Mercell Sourcing Service. For å melde din interesse, samt få tilgang til eventuelle dokumenter, skal du klikke på lenken nedenfor eller kopiere og lime inn lenken i din nettleser. [[http://permalink.mercell.com/45666503.aspx]]. Følg deretter instruksjoner på nettsiden.

    II.1.6)

    CPV-klassifisering

    Hovedvokabular
    72212222   Utviklingstjenester relatert til Programvare for webserver
    Tilleggsvokabular
    72413000   Designtjenester for nettsider (World wide web)
    72415000   Drift- og vertstjenester for nettsider (World wide web)
    72220000   Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester
    48220000   Programvare for internett og intranett
    48222000   Programvare for webserver
    72224100   Planleggingsarbeid av implementering av et system
    48211000   Programvare for kommunikasjon mellom plattformer
    72230000   Utvikling av kundespesifisert programvare
    48219700   Programvare for kommunikasjonsservere
    48500000   Kommunikasjons- og multimediaprogramvare
    48516000   Programvare for datautveksling
    48600000   Operativsystemer og programvare for databaser
    72212214   Utviklingstjenester relatert til Programvare for utvidet funksjonalitet, nettverksoperativsystemer
    72262000   Programvareutvikling
    72263000   Implementering av programvare
    72000000   Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
    72200000   Programmering av software og rådgivning
    72211000   Programmering i forbindelse med systemer og brukerprogrammer
    72212000   Programmering i forbindelse med applikasjonsprogrammer
    72212100   Utviklingstjenester for Bransjespesifikk programvare
    72212200   Utviklingstjenester relatert til Nettverks, internett og intranett programvare
    72212220   Utviklingstjenester relatert til Programvare for internett og intranett
    72212211   Utviklingstjenester relatert til Programvare for kommunikasjon mellom plattformer
    72212311   Utviklingstjenester relatert til Programvare for dokumentadministrasjon
    72212312   Utviklingstjenester relatert til Programvare for elektronisk publisering
    72212516   Utviklingstjenester relatert til Programvare for datautveksling
    II.1.7)

    Opplysninger om WTO-avtalen om offentlige anskaffelser (GPA)

    Er anskaffelsen underlagt WTO/GPA:  ja
    II.1.8)

    Delkontrakter

    Vil kontrakten bestå av delkontrakter:  nei
    II.1.9)

    Opplysninger om alternative tilbud

    Vil alternative tilbud bli tatt i betraktning:  nei
    II.2)

    Leveransens mengde eller omfang

    II.2.1)

    Totalleveransens mengde eller omfang:

    anslå totalverdi eksklusiv MVA
    mellom 50000000.0000  og 125000000.0000  NOK
    II.2.2)

    Opplysninger om opsjoner

    Opsjoner: nei
    II.2.3)

    Opplysninger om forlengelse

    Kontrakten kan forlenges: nei
    II.3)

    Kontraktens varighet

    Varighet i måned(er): 48 ()

    Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske opplysninger

    III.1)

    Betingelser i kontrakten

    III.1.4)

    Andre særlige vilkår

    Det gjelder særlige vilkår for oppfyllelse av kontrakten: nei
    III.2)

    Kvalifikasjonskrav

    III.2.1)

    Krav til tilbyders organisatoriske og juridiske stilling

    Informasjon og dokumentasjon som er nødvendig for å evaluere om kravene blir tilfredsstilt:

    Skatteattest for skatt -Krav: Tilbyder må ha levert sine oppgaver og betalt skatt og arbeidsgiveravgift.Dokumenteres ved: Skatteattest. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for innlevering av søknad. Eventuelle restanser eller andre misligheter må begrunnes. Dersom Tilbyder planlegger å benytte underleverandører må skatteattest også leveres for disse.

    Skatteattest for mva - Krav: Tilbyder må ha levert sine oppgaver og betalt merverdiavgift. Dokumenteres ved: Skatteattest for merverdiavgift. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for innlevering av søknad. Eventuelle restanser eller andre misligheter må begrunnes. Dersom Tilbyder planlegger å benytte underleverandører må skatteattest for merverdiavgift også leveres for disse

    Firmaattest - Krav: Tilbydere skal være et lovlig etablert foretak. Dokumenteres ved: Firmaattest eller tilsvarende fra søkers hjemstat.

    HMS egenerklæring - Krav: Tilbyder skal stå inne for at foretaket arbeider systematisk for å oppfylle kravene i helse-, miljø- og sikkerhetslovgivningen og ved at de tilfredsstiller internkontrollforskriften. Tilbyder skal videre bekrefte at virksomheten er lovlig organisert i henhold til gjeldende skatte- og arbeidsmiljøregelverk når det gjelder ansattes faglige og sosiale rettigheter, og skal akseptere at Oppdragsgiver blir gitt rett til å gjennomgå og verifisere foretakets system for ivaretakelse av helse, miljø og sikkerhet. Dokumenteres ved: Signert HMS egenerklæring

    III.2.2)

    Økonomisk og finansiell kapasitet

    Informasjon og dokumentasjon som er nødvendig for å evaluere om kravene blir tilfredsstilt:

    Kredittvurdering/rating. Krav: Interessenten skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten, med det menes en kredittrating som ikke er lavere enn A (Dun & Bradstreet) eller tilsvarende. Dokumenteres ved: Kredittvurdering/rating fra en kredittvurderings-institusjon, ikke eldre enn 6 måneder

    Eventuelle minste standardnivåer:
    III.2.3)

    Tekniske og faglige kvalifikasjoner

    Informasjon og dokumentasjon som er nødvendig for å evaluere om kravene blir tilfredsstilt:

    Erfaring. Krav: Interessenten skal ha erfaring fra tilsvarende leveranser (se særlig punkt 1.3). Herunder: leveranser med lignende omfang og kompleksitet. Dokumenteres ved: En liste hvor de 3 mest relevante leveransene de siste 3 år fremgår.Vedlegg 2 Referanseoppdrag i utfylt stand

    Kapasitet. Krav: Interessenten skal ha tilstrekkelig kapasitet og kompetanse til å gjennomføre leveransen Leverandøren skal angi hvor stor del (%) av virksomhetens ressurser som har spisskompetanse innenfor web og portalutvikling. Dokumenteres ved: Vedlegg 3 Kapasitets- og kompetanseoversikt i utfylt stand. NB! Det skal ikke angis hvilke ressurser (konsulenter) som vil tilbys, og CV-er skal ikke vedlegges.

    Del IV: Prosedyre

    IV.1)

    Type prosedyre

    IV.1.1)

    Type prosedyre

    Konkurranse med forhandling
    Er tilbyderne i forhandlet prosedyre allerede blitt utvalgt:  nei
    IV.1.2)

    Begrensning av antall leverandører som vil bli invitert til å delta

    planlagt minimum  3  og  maks antall  5
    IV.2)

    Tildelingskriterier

    IV.2.1)

    Tildelingskriterier

    Det økonomisk mest fordelaktige tilbud vurdert på grunnlag av , kriterier og vekting fastsatt i konkurransegrunnlaget
    IV.2.2)

    Opplysninger om elektronisk auksjon

    Vil det bli avholdt en elektronisk auksjon: nei
    IV.3)

    Administrative opplysninger

    IV.3.1)

    Saksnummer hos oppdragsgiver

    201400180
    IV.3.2)

    Forutgående kunngjøring knyttet til samme kontrakt

    nei
    IV.3.3)

    Vilkår for å få utlevert eller tilgang til konkurransegrunnlag og/eller andre dokumenter (gjelder ikke ved dynamisk innkjøpsordning)

    Frist for å be om tilgang til konkurransegrunnlag og/eller andre dokument: 18.8.2014 - 12:00
    Må det betales for utlevering/tilgang til dokumentene: nei
    IV.3.4)

    Frist for mottak av tilbud eller forespørsel om deltakelse

    18.8.2014 - 12:00
    IV.3.5)

    Dato for utsendelse til utvalgte kandidater av invitasjon til å levere inn tilbud eller å delta

    10.9.2014

    Del VI: Supplerende opplysninger

    VI.1)

    Opplysninger om gjentakende innkjøp

    Berører kunngjøringen gjentakende innkjøp: nei
    VI.2)

    Opplysninger om EU-midler

    Vedrører kontrakten et prosjekt/program som er finansiert med EU-midler: nei
    VI.3)

    Tilleggsinformasjon:

    Alle søknader om deltagelse skal leveres på norsk.
    VI.5)

    Dato for publisering av denne kunngjøring:

    3.7.2014

    Du forlater nå Doffin

    for et annet system