Doffin

Database for offentlige innkjøp

For å endre tekststørrelsen, hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Kunngjøring om konkurranse

Klassisk sektor

Kunngjøring iht FOR 2006-04-07 nr 402 del I og III

Tjenesteytelse

Del I: Oppdragsgiver

I.1)

Kontaktinformasjon

Riksrevisjonen
974760843
Postboks 8130 Dep.
0032  OSLO
NO
Kontaktperson: Ine-Merete Hansen
Telefon: +47 22241000
E-post: postmottak@riksrevisjonen.no
Faks: +47 22241001
Nettsteder:
Nettsted kjøperprofil: https://kgv.doffin.no/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/1004
Elektronisk tilgang til konkurransedokumenter og annen informasjon: https://kgv.doffin.no/ctm/Supplier/Documents/Folder/118452
Ytterligere informasjon kan fås her: Ovennevnte kontaktpunkt(er)
Spesifikasjoner og ytterligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende dynamisk innkjøpsordning) fås her:Ovennevnte kontaktpunkt(er)
Tilbud eller forespørsel om deltakelse skal sendes til: Ovennevnte kontaktpunkt(er)
I.2)

Type oppdragsgiver

Andre statlige eller nasjonale virksomheter
I.3)

Hovedaktivitet

  • Annet: Revisjon
I.4)

Anskaffelse på vegne av andre oppdragsgivere

Oppdragsgiver anskaffer på vegne av andre oppdragsgivere: nei

Del II: Kontraktens gjenstand

II.1)

Beskrivelse

II.1.1)

Navn på anskaffelsen gitt av oppdragsgiver:

Rammeavtale på konsulentbistand innen IKT-området

II.1.2)

Type anskaffelse og utførelses- eller leveringssted

Tjenesteytelse
    Kategori7:  EDB og beslektede tjenester
    Hovedleverings- eller hovedutførelsessted:

    OSLO

    NUTS-kode
    Oslo og Akershus
    Fylke:  Oslo
    Kommune:  Oslo
    II.1.3)

    Kunngjøringen gjelder inngåelse av

    Gjelder anskaffelsen en rammeavtale
    II.1.4)

    Opplysninger om rammeavtale

    Parallell rammeavtale
    maks antall leverandører: 10
    Rammeavtalens varighet
    Antall år: 4
    Hvis relevant, begrunnelse for bruk av rammeavtale som overstiger fire år: 
    Anslått samlet verdi av avropene i løpet av hele rammeavtalens varighet
    anslå totalverdi eksklusiv MVA
    mellom 2500000  og 20000000  NOK
    Frekvens og verdi på avropene:

    Antas å være en til to ganger i året.

    II.1.5)

    Kort beskrivelse

    Riksrevisjonen har behov for konsulentbistand innen produkter/systemer som benyttes i Riksrevisjonens infrastruktur. I tillegg vil det kunne være behov for bistand til utvikling av fagsystemer for virksomheten. For å dekke behovet har Riksrevisjonen hatt flere parallelle rammeavtaler som har sikret oss tilgang til konsulenter med god kompetanse på produktene vi benytter.

    Infrastrukturen til Riksrevisjonen består i hovedsak av Microsoft produkter, men vi har også sentrale produkter fra andre. Disse rammeavtalene er tenkt å sikre bistand på alle de viktige produktene og tjenestene vi har behov for innen IKT-området.

    Vi deler konsulentbehovet i to områder:

    • Område 1: Utvikling, tilpasning og driftsrelaterte tjenester av egenutviklet programvare og/eller programvarepakker benyttet til utviklingen (f.eks. SharePoint 201X, C# osv)

    • Område 2: Utvikling, tilpasninger og driftsrelaterte tjenester av IKT-infrastrukturen (AD, Exchange, Windows server, Citrix, VMware osv)

    Det vil inngås separate parallelle rammeavtaler innenfor områdene.

    II.1.6)

    CPV-klassifisering

    Hovedvokabular
    72000000   Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
    Tilleggsvokabular
    72100000   Rådgivning vedrørende maskinvare
    72200000   Programmering av software og rådgivning
    72300000   Datatjenester
    72500000   Datamaskinrelaterte tjenester
    72600000   Support- og konsulentvirksomhet i forbindelse med edb
    II.1.7)

    Opplysninger om WTO-avtalen om offentlige anskaffelser (GPA)

    Er anskaffelsen underlagt WTO/GPA:  ja
    II.1.8)

    Delkontrakter

    Vil kontrakten bestå av delkontrakter:  ja
    tilbud skal inngis på (velg kun ett alternativ)  en eller flere delkontrakter
    II.1.9)

    Opplysninger om alternative tilbud

    Vil alternative tilbud bli tatt i betraktning:  nei
    II.2)

    Leveransens mengde eller omfang

    II.2.1)

    Totalleveransens mengde eller omfang:

    Det er knyttet stor usikkerhet til behovene i kontraktsperioden. Omfanget av avtalen vil være veldig avhengig av beslutninger i organisasjonen som vi ikke vet utfallet av på nåværende tidspunkt.

    Avropene på avtalene kan være korte og lengre og variere i omfang.

    anslå totalverdi eksklusiv MVA
    mellom 2500000  og 20000000  NOK
    II.2.2)

    Opplysninger om opsjoner

    Opsjoner: nei
    II.2.3)

    Opplysninger om forlengelse

    Kontrakten kan forlenges: nei
    II.3)

    Kontraktens varighet

    Varighet i måned(er): 048 

    Opplysninger om delkontrakter

    Delkontraktnummer: 1  Tittel: Område 1
    1)

    Kort beskrivelse:

    Utvikling, tilpasning og driftsrelaterte tjenester av egenutviklet programvare og/eller programvarepakker benyttet til utviklingen (f.eks. SharePoint 201X, C# osv)

    2)

    CPV-klassifisering

    Hovedvokabular
    72000000   Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
    Tilleggsvokabular
    72200000   Programmering av software og rådgivning
    72300000   Datatjenester
    3)

    Delkontraktens mengde eller omfang:

    Inntill 10 paralelle rammeavtaler.

    anslå totalverdi eksklusiv MVA
    mellom 1500000  og 10000000  NOK
    4)

    Angi kontraktslengden og/eller startdato/ferdigstillelsedato for delkontrakten

    5)

    Ytterligere informasjon om delkontraken:

    Se konkurransegrunnlaget.

    Delkontraktnummer: 2  Tittel: Område 2
    1)

    Kort beskrivelse:

    Utvikling, tilpasninger og driftsrelaterte tjenester av IKT-infrastrukturen (AD, Exchange, Windows server, Citrix, VMware osv)

    2)

    CPV-klassifisering

    Hovedvokabular
    72000000   Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
    Tilleggsvokabular
    72100000   Rådgivning vedrørende maskinvare
    72500000   Datamaskinrelaterte tjenester
    72600000   Support- og konsulentvirksomhet i forbindelse med edb
    3)

    Delkontraktens mengde eller omfang:

    anslå totalverdi eksklusiv MVA
    mellom 1000000  og 10000000  NOK
    4)

    Angi kontraktslengden og/eller startdato/ferdigstillelsedato for delkontrakten

    5)

    Ytterligere informasjon om delkontraken:

    Se konkurransegrunnlaget.

    Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske opplysninger

    III.1)

    Betingelser i kontrakten

    III.1.4)

    Andre særlige vilkår

    Det gjelder særlige vilkår for oppfyllelse av kontrakten: nei
    III.2)

    Kvalifikasjonskrav

    III.2.1)

    Krav til tilbyders organisatoriske og juridiske stilling

    Informasjon og dokumentasjon som er nødvendig for å evaluere om kravene blir tilfredsstilt:

    Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak.

    • Norske selskaper: Firmaattest

    • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.

    III.2.2)

    Økonomisk og finansiell kapasitet

    Informasjon og dokumentasjon som er nødvendig for å evaluere om kravene blir tilfredsstilt:

    • Skatteattest

    • Merverdiavgiftsattest

    Attestene må ikke være eldre enn 6 måneder, regnet fra tilbudsfristen.

    Riksrevisjonen vil innhente kredittvurdering

    Eventuelle minste standardnivåer:

    Leverandøren skal ha ordnede forhold mht. skatteinnbetaling og merverdiinnbetaling

    Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet og soliditet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten

    III.3)

    Særskilte betingelser i forbindelse med tjenestekontrakter

    III.3.1)

    Opplysninger om en bestemt profesjon

    Er utførelsen av tjenesten forbeholdt en bestemt profesjon: nei
    III.3.2)

    Personer som er ansvarlige for utførelsen av tjenesteytelsen

    Vil juridiske personer måtte oppgi navnene og de faglige kvalifikasjonene for de personer som er ansvarlige for utførelsen av de aktuelle ytelser: nei

    Del IV: Prosedyre

    IV.1)

    Type prosedyre

    IV.1.1)

    Type prosedyre

    Åpen anbudskonkurranse
    IV.2)

    Tildelingskriterier

    IV.2.1)

    Tildelingskriterier

    Det økonomisk mest fordelaktige tilbud vurdert på grunnlag av , kriterier og vekting fastsatt i konkurransegrunnlaget
    IV.2.2)

    Opplysninger om elektronisk auksjon

    Vil det bli avholdt en elektronisk auksjon: nei
    IV.3)

    Administrative opplysninger

    IV.3.1)

    Saksnummer hos oppdragsgiver

    2014/00268

    IV.3.2)

    Forutgående kunngjøring knyttet til samme kontrakt

    nei
    IV.3.3)

    Vilkår for å få utlevert eller tilgang til konkurransegrunnlag og/eller andre dokumenter (gjelder ikke ved dynamisk innkjøpsordning)

    Må det betales for utlevering/tilgang til dokumentene: nei
    IV.3.4)

    Frist for mottak av tilbud eller forespørsel om deltakelse

    21.08.2014 - 14:00
    IV.3.6)

    Språk som skal anvendes ved utforming av tilbud eller forespørsel om deltagelse

    Annet: 

    Norsk

    IV.3.7)

    Vedståelsesfrist - minimum tidsperiode tilbudene er bindende.

    Inntil: 31.12.2014
    IV.3.8)

    Tilbudsåpning

    Vil det være åpen tilbudsåpning: nei

    Del VI: Supplerende opplysninger

    VI.1)

    Opplysninger om gjentakende innkjøp

    Berører kunngjøringen gjentakende innkjøp: nei
    VI.2)

    Opplysninger om EU-midler

    Vedrører kontrakten et prosjekt/program som er finansiert med EU-midler: nei
    VI.5)

    Dato for publisering av denne kunngjøring:

    18.6.2014

    Du forlater nå Doffin

    for et annet system