Doffin

Database for offentlige innkjøp

For å endre tekststørrelsen, hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Kunngjøring om konkurranse

Klassisk sektor

Kunngjøring iht FOR 2006-04-07 nr 402 del I og III

Vareleveranse

Del I: Oppdragsgiver

I.1)

Kontaktinformasjon

SYKEHUSINNKJØP HF
985 216 496
Tollbugata 7
9800  VADSØ
NO
Kontaktperson: Kjetil Sønvisen
Telefon: +47 78950700
E-post: sokj@sykehusinnkjop.no
Nettsteder:
Elektronisk tilgang til konkurransedokumenter og annen informasjon: http://www.mercell.com/permalink/62429755.aspx
Elektronisk innlevering av tilbud eller forespørsel om deltakelse: http://www.mercell.com/permalink/62429755.aspx
Ytterligere informasjon kan fås her:
Mercell Holding AS
Karihaugveien 89
1086  OSLO
NO
Spesifikasjoner og ytterligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende dynamisk innkjøpsordning) fås her:
Mercell Holding AS
Karihaugveien 89
1086  OSLO
NO
Tilbud eller forespørsel om deltakelse skal sendes til:
Mercell Holding AS
Karihaugveien 89
1086  OSLO
NO
I.2)

Type oppdragsgiver

Offentligrettslig organ
I.3)

Hovedaktivitet

  • Helse
I.4)

Anskaffelse på vegne av andre oppdragsgivere

Oppdragsgiver anskaffer på vegne av andre oppdragsgivere: Ja
Helse Sør-Øst RHF
991 324 968
Parkgata 36
2303  Hamar
NO
Helse Vest RHF
983 658 725
Nådlandskroken 11 (Forus)
4066  Stavanger
NO
Helse Midt-Norge RHF
983 658 776
Strandveien 1
7501  Stjørdal
NO
Helse Nord RHF
883 658 752
Sjøgata 10
8038  Bodø
NO

Del II: Kontraktens gjenstand

II.1)

Beskrivelse

II.1.1)

Navn på anskaffelsen gitt av oppdragsgiver:

Bekledning for ambulansepersonell
II.1.2)

Type anskaffelse og utførelses- eller leveringssted

Vareleveranse
    Kjøp
    Hovedleverings- eller hovedutførelsessted:
    Norge
    NUTS-kode
    NORGE
    Sted: hele Norge
    II.1.3)

    Kunngjøringen gjelder inngåelse av

    Gjelder anskaffelsen en rammeavtale
    II.1.4)

    Opplysninger om rammeavtale

    Rammeavtale med kun en leverandør
    Rammeavtalens varighet
    Antall år: 4
    Hvis relevant, begrunnelse for bruk av rammeavtale som overstiger fire år: 
    Anslått samlet verdi av avropene i løpet av hele rammeavtalens varighet
    II.1.5)

    Kort beskrivelse

    Formålet med anskaffelsen er å sikre at ambulansepersonellet har en funksjonell bekledning som sikrer personellets behov for arbeidstøy i de klimaforhold og type arbeid ambulansepersonell møter i hverdagen. Bekledningen skal holde personellet tørre og varme. Den skal skape identitet og være et personlig vernetøy for den enkelte arbeidstaker. Alle plaggene skal fungere i ambulansetjenestens daglige operative tjeneste gjennom hele året.

    Det skal inngås fem avtaler. Tilbud kan gis for en, flere eller alle deltilbudene, se vedlegg – ”Kravspesifikasjon bekledning”. Det vil

    bli tildelt èn avtale pr. deltilbud. 

    Konkurransen er delt inn i følgende delkonkurranser:

    1. Konsept jakke

    2. Konsept bukse

    3. Øvrig bekledning

    4. Sko

    5. Diverse utstyr

    Oppdragsgiver benytter Mercell Sourcing Service. For å melde din interesse, samt få tilgang til eventuelle dokumenter, skal du klikke på lenken nedenfor eller kopiere og lime inn lenken i din nettleser. [[http://www.mercell.com/permalink/62429755.aspx]]. Følg deretter instruksjoner på nettsiden.

    II.1.6)

    CPV-klassifisering

    Hovedvokabular
    18100000   Yrkesklær, spesielle arbeidsklær og tilbehør
    Tilleggsvokabular
    18000000   Klær, fottøy, bagasjeartikler og tilbehør
    18110000   Arbeidsklær
    18140000   Arbeidsklær tilbehør
    18200000   Uteklær
    18220000   Værbestandige klær
    18222000   Virksomhetsbekledning
    18300000   Klesgjenstander
    18400000   Spesialklær og tilbehør
    18800000   Fottøy
    18900000   Bagasjeartikler, seletøy, sekker og vesker
    19200000   Tekstilstoffer og tilhørende artikler
    33199000   Klær til medisinsk personell
    II.1.7)

    Opplysninger om WTO-avtalen om offentlige anskaffelser (GPA)

    Er anskaffelsen underlagt WTO/GPA:  Ja
    II.1.8)

    Delkontrakter

    Vil kontrakten bestå av delkontrakter:  Ja
    tilbud skal inngis på (velg kun ett alternativ)  en eller flere delkontrakter
    II.1.9)

    Opplysninger om alternative tilbud

    Vil alternative tilbud bli tatt i betraktning:  Nei
    II.2)

    Leveransens mengde eller omfang

    II.2.1)

    Totalleveransens mengde eller omfang:

    60000000
    Anslå totalverdi eksklusiv MVA: 60000000.00  NOK
    II.2.2)

    Opplysninger om opsjoner

    Opsjoner: Nei
    II.2.3)

    Opplysninger om forlengelse

    Kontrakten kan forlenges: Nei

    Opplysninger om delkontrakter

    Delkontraktnummer: 1  Tittel: 1. Konsept jakke
    1)

    Kort beskrivelse:

    Se kravspesifikasjon, arkfane "Konsept jakke"
    2)

    CPV-klassifisering

    Hovedvokabular
    18100000   Yrkesklær, spesielle arbeidsklær og tilbehør
    Tilleggsvokabular
    18110000   Arbeidsklær
    18200000   Uteklær
    18300000   Klesgjenstander
    18140000   Arbeidsklær tilbehør
    18400000   Spesialklær og tilbehør
    19200000   Tekstilstoffer og tilhørende artikler
    18220000   Værbestandige klær
    18222000   Virksomhetsbekledning
    3)

    Delkontraktens mengde eller omfang:

    Se prisutfyllingsskjema.
    4)

    Angi kontraktslengden og/eller startdato/ferdigstillelsedato for delkontrakten

    5)

    Ytterligere informasjon om delkontraken:

    Delkontraktnummer: 2  Tittel: 2. Konsept bukse
    1)

    Kort beskrivelse:

    Se kravspesifikasjon, arkfane "Konsept bukse"
    2)

    CPV-klassifisering

    Hovedvokabular
    18100000   Yrkesklær, spesielle arbeidsklær og tilbehør
    Tilleggsvokabular
    18110000   Arbeidsklær
    18200000   Uteklær
    18300000   Klesgjenstander
    18140000   Arbeidsklær tilbehør
    18400000   Spesialklær og tilbehør
    19200000   Tekstilstoffer og tilhørende artikler
    18220000   Værbestandige klær
    18222000   Virksomhetsbekledning
    3)

    Delkontraktens mengde eller omfang:

    Se prisskjema.
    4)

    Angi kontraktslengden og/eller startdato/ferdigstillelsedato for delkontrakten

    5)

    Ytterligere informasjon om delkontraken:

    Delkontraktnummer: 3  Tittel: 3. Øvrig bekledning
    1)

    Kort beskrivelse:

    Se kravspesifikasjon, arkfane "Øvrig bekledning"
    2)

    CPV-klassifisering

    Hovedvokabular
    18100000   Yrkesklær, spesielle arbeidsklær og tilbehør
    Tilleggsvokabular
    18110000   Arbeidsklær
    18200000   Uteklær
    18300000   Klesgjenstander
    18140000   Arbeidsklær tilbehør
    18400000   Spesialklær og tilbehør
    19200000   Tekstilstoffer og tilhørende artikler
    18220000   Værbestandige klær
    18222000   Virksomhetsbekledning
    3)

    Delkontraktens mengde eller omfang:

    Se prisskjema
    4)

    Angi kontraktslengden og/eller startdato/ferdigstillelsedato for delkontrakten

    5)

    Ytterligere informasjon om delkontraken:

    Delkontraktnummer: 4  Tittel: 4. Sko
    1)

    Kort beskrivelse:

    Se kravspesifikasjon, arkfane "Sko"
    2)

    CPV-klassifisering

    Hovedvokabular
    18800000   Fottøy
    3)

    Delkontraktens mengde eller omfang:

    Se prisskjema
    4)

    Angi kontraktslengden og/eller startdato/ferdigstillelsedato for delkontrakten

    5)

    Ytterligere informasjon om delkontraken:

    Delkontraktnummer: 5  Tittel: 5. Diverse utstyr
    1)

    Kort beskrivelse:

    Se kravspesifikasjon, arkfane "Diverse utstyr"
    2)

    CPV-klassifisering

    Hovedvokabular
    18100000   Yrkesklær, spesielle arbeidsklær og tilbehør
    Tilleggsvokabular
    18110000   Arbeidsklær
    18300000   Klesgjenstander
    18400000   Spesialklær og tilbehør
    18140000   Arbeidsklær tilbehør
    18900000   Bagasjeartikler, seletøy, sekker og vesker
    19200000   Tekstilstoffer og tilhørende artikler
    18220000   Værbestandige klær
    18222000   Virksomhetsbekledning
    3)

    Delkontraktens mengde eller omfang:

    Se prisskjema
    4)

    Angi kontraktslengden og/eller startdato/ferdigstillelsedato for delkontrakten

    5)

    Ytterligere informasjon om delkontraken:

    Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske opplysninger

    III.1)

    Betingelser i kontrakten

    III.1.4)

    Andre særlige vilkår

    Det gjelder særlige vilkår for oppfyllelse av kontrakten: Nei
    III.2)

    Kvalifikasjonskrav

    III.2.1)

    Krav til tilbyders organisatoriske og juridiske stilling

    Informasjon og dokumentasjon som er nødvendig for å evaluere om kravene blir tilfredsstilt:

    K01 Skatt og mva. Krav: Tilbyder skal fremlegge attest for skatt og merverdiavgift som ikke viser vesentlige restanser. Attestene skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for innlevering av tilbudet. Evt. restanser må forklares og begrunnes. Utenlandsk tilbyder må fremlegge tilsvarende bekreftelse på at offentlige skatter og avgifter er betalt i landet hvor tilbyder har forretningssted. Dokumentasjonskrav: Attest for skatt og merverdiavgift.

    K02 Lovlig etablert foretak Krav: Det er et krav at tilbyder er et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav - Lovlig etablert foretak: Attest fra foretaksregisteret. Attest for registrering i det faglige register jf. lovgivningen i det land tilbyder er etablert. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra innleveringsdato for tilbudet.

    K03 Etisk forsvarlig virksomhet Det er et krav at tilbyder har etisk forsvarlig virksomhet. Dokumentasjonskrav - Etisk forsvarlig virksomhet Dersom tilbyder siste 5 år er rettskraftig dømt for korrupsjon, bedrageri eller hvitvasking av penger – eller kjent skyldig i straffbare forhold som angår den yrkesmessige vandel - må tilbyder i eget dokument redegjøre for dom og saksforhold.

    III.2.2)

    Økonomisk og finansiell kapasitet

    Informasjon og dokumentasjon som er nødvendig for å evaluere om kravene blir tilfredsstilt:

    K04: Tilbyders økonomiske og finansielle stilling Krav: Det er et krav at tilbyder har en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil kunne gjennomføre kontraktsforpliktelsene. Det er et krav at tilbyder har positiv egenkapital. En tilbyder kan støtte seg på den finansielle og økonomiske styrken til andre foretak for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet. Dette gjelder uavhengig av den juridiske tilknytningen mellom tilbyder og foretaket/foretakene. Dersom tilbyder ønsker å støtte seg på andre foretaks økonomiske og finansielle soliditet, skal det fremlegges dokumentasjon fra både tilbyder og øvrige foretak i henhold til punkt – Dokumentasjonskrav Regnskap. Videre skal forpliktelseserklæringen som ligger ved konkurransedokumentene fylles ut og legges ved tilbudet. Dokumentasjonskrav - Økonomisk og finansielle stilling: Avlagt regnskap for to siste regnskapsår med revisjonsberetning.

    Eventuelle minste standardnivåer:
    III.2.3)

    Tekniske og faglige kvalifikasjoner

    Informasjon og dokumentasjon som er nødvendig for å evaluere om kravene blir tilfredsstilt:

    K05 Tilbyders erfaring Krav: Det er et krav at tilbyder har tilstrekkelig erfaring. Oppdragsgiver vil her vurdere tilbyders erfaring med levering av den ytelse konkurransen omfatter i forhold til: Volum/verdi på tidligere leveranser. Størrelsen på mottaker av tidligere leveranser, herunder i hvilken grad mottakere er av sammenlignbar størrelse og kompleksitet som de regionale helseforetak. Ved deltilbud: Tilbyders erfaring vil bli vurdert opp mot volum/verdi på den del av anskaffelsen som tilbyder har lagt inn tilbud på, samt størrelsen på den/de RHF som tilbudet gjelder. En tilbyder kan støtte seg på erfaringen til andre foretak for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet. Dette gjelder uavhengig av den juridiske tilknytningen mellom tilbyder og foretaket/foretakene. Dokumentasjonskrav: Svarsskjema erfaring, utfylt av Tilbyder. Dersom tilbyder ønsker å støtte seg på andre foretaks erfaring må det fremlegges dokumentasjon fra både tilbyder og øvrige foretak og forpliktelseserklæring.

    K06 Etisk handel. Det er et krav at tilbyder skal ha etablert et kvalitetssikringssystem for etisk handel, som skal sikre at tilbyder er egnet til å kunne oppfylle kontraktsforpliktelsene for etisk handel, se vedlegg Etiske krav til leverandøren. Dette innebærer at tilbyder har metoder for kvalitetssikring, som beskriver hvordan selskapet arbeider for å etterleve krav til etisk handel i virksomheten og i leverandørkjeden. For å oppfylle dette krav, må tilbyder oppfylle følgende fire delkrav (delkravene her vises ikke i Doffin - tilbyder må være pålogget Mercell for å se delkravene):

    Del IV: Prosedyre

    IV.1)

    Type prosedyre

    IV.1.1)

    Type prosedyre

    Åpen anbudskonkurranse
    IV.2)

    Tildelingskriterier

    IV.2.1)

    Tildelingskriterier

    Det økonomisk mest fordelaktige tilbud vurdert på grunnlag av , kriterier og vekting fastsatt i konkurransegrunnlaget
    IV.2.2)

    Opplysninger om elektronisk auksjon

    Vil det bli avholdt en elektronisk auksjon: Nei
    IV.3)

    Administrative opplysninger

    IV.3.1)

    Saksnummer hos oppdragsgiver

    1070028
    IV.3.2)

    Forutgående kunngjøring knyttet til samme kontrakt

    Nei
    IV.3.3)

    Vilkår for å få utlevert eller tilgang til konkurransegrunnlag og/eller andre dokumenter (gjelder ikke ved dynamisk innkjøpsordning)

    Må det betales for utlevering/tilgang til dokumentene: Nei
    IV.3.4)

    Frist for mottak av tilbud eller forespørsel om deltakelse

    16.12.2016 - 12:00
    IV.3.6)

    Språk som skal anvendes ved utforming av tilbud eller forespørsel om deltagelse

    Annet: Norsk
    IV.3.8)

    Tilbudsåpning

    Dato: 16.12.2016 - 12:00
    Sted: 
    Vadsø
    Vil det være åpen tilbudsåpning: Nei

    Del VI: Supplerende opplysninger

    VI.1)

    Opplysninger om gjentakende innkjøp

    Berører kunngjøringen gjentakende innkjøp: Nei
    VI.2)

    Opplysninger om EU-midler

    Vedrører kontrakten et prosjekt/program som er finansiert med EU-midler: Nei
    VI.3)

    Tilleggsinformasjon:

    Dersom det innen tilbudsfristen kommer tilbud som krever framstilling av kundeunike produkter, vil det settes en frist på 10 uker for ferdigstillelse av disse. Da vil tilsvarende utsettelse gis for evalueringen av konkurransen.
    VI.5)

    Dato for publisering av denne kunngjøring:

    9.11.2016

    Du forlater nå Doffin

    for et annet system