Doffin

Database for offentlige innkjøp

For å endre tekststørrelsen, hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Anskaffelsesforskriften

Alminnelig kunngjøring av konkurranse

Frivillig kunngjøring på Doffin

Del I: Oppdragsgiver

I.1)

Navn og adresser

Drammen Kommune
939214895
Engene 1
DRAMMEN
3008
NO
Kontaktperson: Kristin Langridge
Telefon: +47 90051298
NUTS-kode:  NO -  NORGE
Sted: hele Norge
Internettadresse(r):
Nettsted Kjøperprofil: http://www.drammen.kommune.no/

I.3)

Kommunikasjon

Konkurransegrunnlaget er elektronisk tilgjengelig med gratis, direkte og ubegrenset tilgang på:  
https://permalink.mercell.com/77991892.aspx
Tilleggsinformasjon finnes på
en annen adresse: 
Mercell Norge AS
Karihaugveien 89
Oslo
1086
NO
NUTS-kode:  NO -  NORGE
Sted: hele Norge
Internettadresse(r):
Tilbud eller forespørsel om å delta sendes

Del II: Kontrakten

II.1)

Anskaffelsens omfang

II.1.1)

Tittel

Anskaffelse interiørarkitekt til ny barneavdeling og oppgradering av 3. etasje ved Drammensbiblioteket
Referansenummer:  2017/11199
II.1.2)

Hoved-CPV-kode

71000000  -  Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester
II.1.3)

Type kontrakt

Tjenester
II.1.4)

Kort beskrivelse

Med bakgrunn i brukerundersøkelser blant byens innbyggere og politisk vedtatt biblioteksak, gjennomføres en modernisering av biblioteket i Drammen. Bibliotekets 1. og 2. etasje stod klart i 2017, i 2018 skal det gjennomføres en modernisering av bibliotekets 3.etasje. Biblioteket skal videreutvikles som litteraturhus og en arena for debatt, læring og møter mellom mennesker. Lokalene skal utvikles med tanke på bedre tilgjengelighet og økt trivsel for publikum.
II.1.5)

Estimert totalverdi

Verdi ekskl. MVA: 200000.00  NOK
II.2)

Beskrivelse

II.2.3)

Sted for gjennomføring

NUTS-kode:  NO032 -  Buskerud
Fylke: Buskerud, Kommune: Drammen
Hovedarbeidssted eller sted for gjennomføring:  
Drammensbiblioteket
II.2.4)

Beskrivelse av anskaffelsen

Målsetningen med anskaffelsen:
Arealene i bibliotekets 3. etasje skal nå endres slik at det blir mulig å tilby et høyere aktivitetsnivå. Lokalene endres fra å være et boklager til å bli en aktiv og attraktiv møteplass for folk. Et sted der du kan, om du ønsker, tilbringe hele dagen. Biblioteket skal fremstå som folks foretrukne tredjested, ikke hjemme, ikke jobb/skole, men stedet du bare kan være og som du kommer tilbake til.
Biblioteket skal tilknytte seg en interiørarkitekt som forstår bibliotekets rolle i samfunnet, som en åpen og uavhengig møteplass og kulturinstitusjon. Biblioteket er en av grunnstøttene i lokalsamfunnet, og det er viktig at valgte interiørarkitekt sammen med oppdragsgiver kan bidra til å skape en arena for læring, kunnskapsutveksling, toleranse og demokrati. På biblioteket er alle velkomne, og det er derfor avgjørende for biblioteket at vi får en samarbeidspartner som har et hjerte for bibliotek og folk.
Følgende områder skal løses ut i avsatt areal:
--Barneavdeling
--Ungdomstilbud m/makerspace
--Frivilligsentral
--Digital formidlingssone
Området som i dag disponeres som kontorlokaler kan omdisponeres til publikumsareal dersom det anses som hensiktsmessig for helheten i tilbudt konsept. Se vedlagt plantegning over bibliotekets 3. etasje, vedlegg 2.
Barneavdelingen skal prioriteres i tilbudet, og dermed beskrives mer detaljert enn øvrig areal. Den nye barneavdelingen skal være et rom som håndterer det tradisjonelle barnebiblioteket, men som først og fremst dekker et behov for utvikling og modernisering.
Prosjektet er delt i 2 faser:
Fase 1(leveres som en del av tilbudet):
Interiørkonsept og layoutplan for 3. etasje
Fase 2 (i samarbeid med oppdragsgiver):
Skjemategninger ved behov
Beskrivelse av løst og fast inventar
Møblering, farger og belysningsplan (miljøbelysning)
Om hele eller deler av arealet i 3. etasje skal utarbeides i Fase 2 avhenger av kostnadene i fase 1 av prosjektet. Dersom valgt konsept krever omfattende ombygging vil barneavdelingen prioriteres i fase 2.
Alle interesserte leverandører inviteres til befaring i Bibliotekets lokaler. Foreløpig dato for befaring er 18.01.2018. Påmelding til befaring sendes via kommunikasjonsmodulen i Mercell innen mandag 15. januar kl. 12.00. 
II.2.5)

Tildelingskriterier

Kontrakten tildeles på grunnlag av kriteriene som er angitt i konkurransegrunnlaget
II.2.6)

Estimert verdi

Verdi ekskl. MVA: 200000.00  NOK
II.2.7)

Kontraktens varighet

Start: 03.04.2018  /  Slutt: 31.10.2018

Del III: Kvalifikasjonskrav og kontraktsvilkår

III.2)

Kontraktsvilkår

Del IV: Prosedyre

IV.1)

Informasjon om gjennomføring av konkurransen

Prosedyre som beskrevet i konkurransegrunnlaget
IV.2)

Administrativ informasjon

IV.2.2)

Tidsfrist for å motta tilbud eller forespørsel om deltakelse

Dato:  05.02.2018
Lokal tid:  12:00
IV.2.4)

Språk som tilbud eller forespørsel om deltakelse kan sendes inn på

Norsk

Del VI: Utfyllende informasjon

VI.5)

Dato for publisering i Doffin

05.01.2018

Du forlater nå Doffin

for et annet system